Складових успішного виступу учнів на Всеукраїнських олімпіадах є багато. Серед найважливіших можна виділити наступні:
- система виявлення талановитих учнів, яка б давала змогу визначити саме тих учнів, які дійсно можуть бути переможцями Всеукраїнських олімпіад;
- наявність вчителів-тренерів, які здатні таких учнів виявити, бажають і можуть працювати з талановитими учнями на Всеукраїнському рівні;
- створення відповідних умов підготовки учнів;
- подолання деяких причин, пов’язаних із самим проведенням олімпіад.
Виявити талановитого учня, далі розвивати його і працювати з ним може лише відповідно підготовлений вчитель-тренер, який сам є фахівцем своєї справи, ентузіаст і не завжди на перше місце ставить матеріальну винагороду. Що стосується учнів, то слід пам’ятати, що складовими їхнього успіху виступають здібності до даного предмету, нестандартність мислення, базова підготовка з економіки та географії, бажання працювати на високому рівні.
Запорукою успіху виступу учнів є правильна організація роботи з обдарованими дітьми у навчально-виховних закладах:
- по-перше, потрібно орієнтувати учнів на зацікавлення предметом основ економіки та географії, працювати з ними додатково, готуючись до різних конкурсів, конференцій, семінарів тощо;
- виділити в кожному районі, місті базові навчальні заклади, де є вчителі-тренери, здатні працювати на високому рівні та є відповідна навчально-матеріальна база;
- постійно підвищувати загальний рівень вчителів економіки та географії шляхом проведення семінарів із залученням фахівців конкретної галузі;
- організовувати ґрунтовну самостійну роботу із сучасною науковою літературою, періодичними виданнями, довідниками, інтернетом;
- проводити індивідуальні заняття, під час яких розв’язувати задачі економічного та географічного змісту (за збірниками різних видань), здійснювати розбір завдань IV етапів олімпіад;
- заняття мають бути цікавими, діти щоразу повинні поглиблювати та розширювати свої знання;
- постійно організовувати і проводити змагання серед ерудитів;
- постійно спілкуватися з батьками таких учнів і розповідати їм про схильності та здібності, успіхи і проблеми дітей;
- під час організації та проведенні всіх етапів олімпіад необхідно керуватись Положенням про Всеукраїнські учнівські олімпіади.
Робота з обдарованими дітьми припускає наявність даних про структурно-якісні показники характеристики обдарованості, методики їх виявлення і розвитку, а потім організаційних заходів, у рамках яких і здійснюється практична робота з подальшого розвитку творчих здібностей і обдарованості.
Починати підготовку творчо обдарованих учнів до участі в олімпіадах та турнірах з економіки з психологічних принципів слід з 8-го, а з географії – з 6-го класу і працювати в системі до 11-го класу. Так формується група учнів з поглибленим вивченням економіки та географії.
Комплектувати олімпіадні завдання кожного етапу за умови системного засвоєння знань слід не тільки з урахуванням знань і вмінь, сформованих з початку певного навчального року, але і за всі попередні роки навчання.
Як успішно виконати теоретичні завдання?
(Пам’ятка учасникові олімпіади)