Навчальні програми з позашкільної освіти, що містять етнічні, історичні, соціокультурні, природно-кліматичні особливості певного регіону України; специфіку кадрового, навчально-методичного, матеріально-технічного забезпечення; враховують психофізіологічні особливості, нахили, інтереси та рівень підготовленості вихованців, учнів, слухачів позашкільного навчального закладу.
Для забезпечення якості позашкільної освіти в гуртках, секціях, студіях та інших творчих об’єднаннях, які працюють в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації, Міністерство освіти і науки України рекомендує користуватися навчальним програмами, розробленими для системи позашкільної освіти, зокрема, й тими, що затверджені місцевими органами виконавчої влади.